I saw you in the past years;
I ran after you with eager feet;
I don't know what you think,who you put in your heart,which woman would company you at last.
Time goes by,I found some diamonds.
However,a few of diamonds had lost,fall in the dust,like some withering petals with my tight signs.
How about you,maybe as that,you would leave me from the blooming tree plants in my yearning heart.
One thing which can explain human life is only time.I spend time getting along with people and staying alone.

MissMurphy:

如此幸福的一天。 

雾一早就散了,我在花园里干活。 

蜂鸟停在忍冬花上。 

这世上没有一样东西我想占有。 

我知道没有一个人值得我羡慕。 

任何我曾遭受的不幸,我都已忘记, 

想到故我今我同为一个人并不使我难为情。

在我身上没有痛苦。 

直起腰来,我望见蓝色的大海和帆影。
 
----《礼物》 切斯瓦夫•米沃什


“没有影子的东西没有力量活下去。”

当一个人可以暂时抛却记忆,专注于当下和眼前的事物,可以否认自己身上的痛苦,就意味着他已经将记忆和痛苦安排妥当,获取了一用平实、冲虚、清淡之风格的资格。而他惯用的雄辩的武器似已收仓入库。
当诗人“直起腰来”,仿佛巨大的历史跨度业已被跨越。但他望着海与帆,把视野从眼前推向远方,仿佛有所暗示,意蕴多多----

那是不是尤利西斯的漫长的旅程?

评论
热度(6)
© Only time. | Powered by LOFTER